Welke onderdelen heb ik tijdens dit project ontwikkeld?
Analyse opdracht A ‘ kunst maken’
Beoordelingscriteria met betrekking tot het product:
Analyse opdracht A ‘ kunst maken’
1. Locatie
- de locatie is uitgangspunt/aanleiding/ richtinggevend voor de presentatie
- de locatie maakt een wezenlijk onderdeel van de presentatie uit
- de mate waarin de locatie is getransformeerd.
Al onze ideeen en toevoegingen komen direct uit een associatie met de ruimte. De omgeving die we gemaakt hebben voor onze presentatie komt bijna letterlijk vanuit de ruimte en is de ‘ witte’ draad voor onze presentatie.
Zonder de locatie konden we niet de diepte en de ‘3’ verschillende lagen bereiken die we gebruikt hebben. we hebben zelfs gebruik gemaakt van elementen die niet zichtbaar waren voor het publiek maar door gebruik een onderdeel gingen vormen in onze presentatie (het verplaatsen van personen naar andere delen van de locatie)
De locatie is in minimale wijze getransformeerd maar geeft toch een hele andere bevingding aan de ruimte.
2. Thema
- het thema komt voort uit de locatie en is uitgangspunt/ aanleiding voor de presentatie
- het thema is uitgediept en gelaagd aanwezig
- het thema is op eigen wijze verbeeld, vertaald en uitgewerkt
Ons thema is letterlijk zichtbaar in de presentatie maar is zo breed dat iedereen er zijn eigen gevoel en sfeer aan kan geven.
Het thema is in de verschillende disciplines tot uiting gekomen en heeft eigenlijk geen verhaal of diepe achterliggende gedachte. Het is gewoon ontstaan om iedereen er zijn eigen mening over te laten vormen.
Het thema als je er een thema aan wilt geven is verbeeld en zelfs vertaald in een tekst. De uitwerking had wat beter gekund maar helaas hadden wij net iets te weinig tijd.
3. Middelen (bijv. materiaalgebruik, fysieke beweging)
- de gebruikte middelen zijn gevarieerd
- de gebruikte middelen vormen een wezenlijk onderdeel van de presentatie
- de gebruikte middelen zijn op een eigenzinnige manier aangewend
Wij hebben mensen, spraak, beweging en levenloos materiaal gebruikt. Het is allemaal zichtbaar en voegt in opbouwende mate iets toe aan onze presentatie. We hebben het gebruik van mensen, taal en beweging helemaal toegepast aan onze toevoeging aan de locatie.
4. Opbouw (invulling van de gebruikte tijdsspanne)
- er is sprake van een spanningsboog
- er is sprake van contrast
- er is gewerkt met het gegeven ‘tempo’
Er wordt naar een eindbeeld toegewerkt en het publiek bleef nog erg lang stil dus de spaningsboog is aan het eind erg groot. Er is een tempo dat zich langzaam opbouwt en opeens stopt.
5. Interdisciplinariteit:
- interdisciplinaire werkvormen zijn toegepast
- de disciplines zijn met elkaar verbonden: gestapeld en verweven
- door het aan elkaar koppelen van de disciplines is een meerwaarde in inhoud en vormgeving ontstaan
In het proces zijn alle disciplines aan bod gekomen. Ons beeld is vooral beeldend naar voren gekomen maar het vormt een geheel met dans en theater die beide ook erg beeldend zijn ingesteld.
De disciplines zijn letterlijk met elkaar verweven en gebruiken elkaar om hun eigen toevoeging te doen. Ze zijn niet samengesmolten want ze zijn duidelijk herkenbaar als hun eigen discipline.
Beoordelingscriteria met betrekking tot het proces:
- je hebt constructief samengewerkt en samen met je teamgenoten de verantwoordelijkheid voor het proces gedragen
- je hebt vanuit jouw discipline een wezenlijke bijdrage geleverd
- je hebt een element van een andere discipline verwerkt in je eigen idee
je hebt op jouw eigen vakniveau gewerkt..
Ik heb goed samengewerkt met mijn teamgenoten en er was een goed verdeling van verantwoordelijkheid, inspiratie en inzet.
Ik ben zeer tevreden over mijn beeldende bijdrage maar nog meer over het feit dat we ik het samen met dans en theater gemaakt heb.
Ik het op mijn eigen niveau gewerkt maar had er het liefst boven gezeten vanwege de mooie locatie. Dit voor een eerste keer meteen willen wat misschien een beetje te optimistisch.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten